Notatnik

Forum do bazgrolenia.

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2016-02-04 17:27:56

Ennorath

Administrator

Zarejestrowany: 2014-06-08
Posty: 24
Punktów :   

Postanowienia

1. Każdy użytkownik po dołączeniu jest samotnikiem. Dołączyć do grupy może wyłącznie po spotkaniu przywódcy w fabule i dojściu do porozumienia.

2. Tereny Invaerne dzielą się na dwa typy: Mroźne (Lodowe, śnieżne, górskie), a także Umiarkowane (Równiny, Lasy, Mokradła).

3. Klan Aerharn zamieszkuje śnieżne góry na północnym wschodzie.

4. Klan Vallahir zamieszkuje iglasty bór na południowym wschodzie.

5. Samotnicy. Tydzień ochronny na zapoznanie się z klanami, potem można zabić ich bez pozwolenia właściciela postaci.

6. Gatunki smoków występujące na Invaerne:
- Smok morski
- Smok kolczasty (inaczej górski)
- Smok burzowy
- Smok azjatycki
- Smok lądowy (bez skrzydeł)
- Smok pospolity
- Smok leśny
- Smok iryzacji
- Smok bagienny
- Smok lodu
- Smok podziemny
- Smok chaosu (dwugłowy)
- Smok kościany
- Smok dwunogi
- Wyvern
- Smok baśniowy
- Smok eteru (inaczej powietrza)
- Smok ognia


7. Wiek
0-20: pisklę
21 - 40: podrostek
41 - 75: nastolatek
76 - 140: młody dorosły
141 - Nieskończoność: dorosły


8. Waga
Pisklę: 200kg-700kg
Podrostek:1-3 tony
Nastolatek: 4-7 ton
Młody dorosły: 6 - 10 ton
Dorosły: 8-13 ton


8. Wielkość
Pisklę: 0.5-1.5 metra
Podrostek: 2-5 metrów
Nastolatek: 4-6 metrów
Młody dorosły: 5-7 metrów
Dorosły: 6-8 metrów



* Każdy od początku ma rangę zwykłego członka i nie posiada bonusu.
* Aby zdobyć rangę i bonus trzeba zwrócić się do przywódcy i wykazać chęć przystąpienia do sprawdzianu kompetencji na wybraną rangę.
* Postacie, które nie wykonują swoich obowiązków mogą utracić bonus statystyk na jakiś czas, bądź na stałe, a nawet zostać zrzucone ze stanowiska.
* W każdym tygodniu, użytkownicy, muszą przynajmniej raz zwrócić się do przywódcy i zameldować wykonanie swoich obowiązków.
* Przywódca również sam może przydzielać takowe obowiązki.
* Za regularną i sumienną pracę przyznawana jest misja specjalna - a po jej pozytywnym ukończeniu awans na wyższy poziom rangi.
* Nie można wykonywać obowiązków z innych rang, a także pomagać w nich członkom swojego klanu - może to skutkować negatywnymi wynikami.
* Uzdrowiciele i Szamani muszą zbierać zioła i tworzyć maści oraz różnego rodzaju wywary. Zawsze powinni mieć minimum po 1 sztuce każdego specyfiku. O tym, jaka ilość ziół zbierzemy i czy nam się uda decyduje MG.
* Łowcy powinni polować. Łowy dzielą się na 4 etapy: Tropienie, Zbliżenie (chyba trzeba nazwę zmienić, bo brzmi to nieco jak zbliżenie seksualne), Pogoń, konfrontacja. Wszystkie muszą zostać wykonane w tej kolejności, a towarzyszyć w tym będzie MG.
* Wojownicy powinni wykonywać regularne treningi w postaci postów opisujących wykonywanie czynności ćwiczebnych, a także stanowić ochronę członków swojego klanu. Często, gdy uzdrowiciele wyruszają w poszukiwaniu ziół, Ci są ich drugą parą oczu.
* Szpiedzy muszą obcować z innymi klanami oraz samotnikami. Winni dowiadywać się informacji o wrogich smokach albo z ukrycia, albo bezpośrednio. Ich zadaniem jest także niepozorne przekonywanie samotników do swojego klanu i stawianie go w lepszym świetle.
* Zadaniem zwiadowców jest regularne patrolowanie swoich terenów, oznaczanie ich, a także poszukiwanie śladu wrogich istot. Muszą znać wszystkie tereny neutralne oraz wrogie jak własną kieszeń, dlatego muszą odwiedzić minimum 3 razy w
Swoim życiu każda lokację.

Offline

 

#2 2017-12-21 17:15:53

Tangris

Administrator

Zarejestrowany: 2016-02-05
Posty: 26
Punktów :   

Re: Postanowienia

Kwestie fabularne

1. Bilokacja jest dozwolona. Każdy użytkownik może prowadzić jednocześnie dwie fabuły. Należy jednak pamiętam, iż dopóki nie zakończymy jednej z nich, nic o niej nie wiemy w fabule prowadzonej równolegle. Dla jasności niżej znajduje się przykład.
Użytkownik prowadzi jednocześnie fabułę A oraz fabułę B. W fabule A nic nie wie o fabule B (i na odwrót). W momencie gdy zakończy fabułę A i rozpocznie fabułę C (fabuła B wciąż jest rozwijana), użytkownik w fabule C wie co wydarzyło się w fabule A, ale nie wie nic o fabule B.
W momencie gdy postać zostanie porwana, poważnie zraniona albo zginie, wymagane jest jak najszybsze zakończenie pozostałej fabuły.

2. Blokowanie czyjejś postaci jest surowo zabronione. Po upływie tygodnia postać blokująca zostanie wyprowadzona z tematu. Wyjątkiem jest jeżeli ktoś zgłosi nieobecność (nie dłuższą niż tydzień) albo gdy druga osoba wyrazi chęć czekania.

3. W zwykłej fabule (czyli bez obecności mg) nie ma kolejki co do pisania postów, chyba że użytkownicy ustalą ją sobie sami.

4. "Wiedza użytkownika nie jest wiedzą postaci". Należy się tej regułki nauczyć i za każdym razem uparcie trzymać. Smoki nie wiedzą o rzeczach, których nie były świadkiem, o sytuacjach w których nie uczestniczyły, a także o wielu innych szczegółach o których nie wiedzielibyśmy w realnym świecie.

5. Należy pamiętać, iż nasze postacie żyją w mitycznym świecie, zakazane jest więc używanie słów wiążących się z rzeczywistością np. komputer, żelki, hamburgery.

6. Zwracajmy uwagę na schludność postów, w których nie powinno używać się emotikon, pisma pRZemIeNnegO. Spamowanie również nie będzie tolerowane (istnieje coś takiego jak opcja edycji). Należy pamiętać, iż pisanie kolorem jest zarezerwowane dla Mistrzów Gry i Administratorów.

7. Zakładanie nowych tematów fabularnych jest zakazane. Jeżeli masz pomysł na nową lokacje podziel się nim z administracją. Wyjątkiem od tej reguły jest tworzenie siedliska dla swej postaci (opcja dostępna w odpowiednim dziale).

8. Posty zawierające w całej treści sceny erotyczne bądź masakryczne winny  być cenzurowane lubzawierać wyraźną informację na początku, mówiącą o typie dalszego tekstu. W sytuacji, kiedy tylko część postu przedstawia takowe elementy, odpowiednia notka winna zaczynać oraz kończyć takowy akapit. Należy jednak zachować granice smaku i nie tworzyć abominacji w postaci niepoprawnych orientacji i zboczeń.


Walki
1. W walkach obowiązuje system turowy, a kolejka po ewentualnej poprzedniej fabule luźnej ustalana na nowo, począwszy od osoby, która jako pierwsza zaatakuje.

2. Każdy z użytkowników ma 72h na zareagowanie. Jeśli tego nie zrobi, traci kolejkę, o czym informuje MG, a ruch może wykonać następna osoba. Ewentualny atak na osobę z utraconą kolejką będzie w 100% zakończony powodzeniem. Po tym, jak ataki wykonają wszystkie smoki, MG pisze swój post w którym ocenia powodzenie ataków oraz zadane obrażenia poprzez rzuty kośćmi.
Przykładowa tura:
Smok A rozpoczyna atak
Smok B wykonuje atak i/lub unik
MG ocenia powodzenie uników oraz ataków obu stron.

3. Każdy może zadać jeden atak oraz jeden unik. Należy dbać o realność postów, gdyż ataki typu "podszedł, wydłubał jej oko, po czym zjadł je i beknął" będą karane.

4. MG może (nie musi) pomagać sobie w ocenie ataku kostkami, których nie musi ujawniać graczom, jednakże największe znaczenie ma storytelling. W walce liczy się: wygląd postaci, silne oraz słabe strony, wiek (pisklę lub podrostek nigdy nie pokonają dorosłego osobnika), otoczenie, a także pomysłowość, czy nawet jakość pisanych postów.

5. W przypadku jeśli podczas walki pojawia się "widownia", która nie bierze weń bezpośredniego udziału, kolejka jej [widowni] nie obowiązuje.

6. Prosimy o jasne, klarowne wyrażanie się i rozległe opisy. Jeżeli będziecie pisać chaotycznie i bez składniowo, MG może inaczej zrozumieć Wasze intencje i poprowadzić atak całkowicie inaczej od Waszych początkowych zamiarów. W takich przypadkach MG nie posiada obowiązku edycji swojego postu.


Multikonta

1. Nie ograniczamy użytkowników co do ilości multikont. Przed ich założeniem trzeba uzyskać zgodę jednego z administratorów, który może odmówić, podając jeden lub więcej powodów.

2. O multikonta należy dbać. Jeżeli użytkownik zaniedba chociażby jedno, nie dostanie już zgody na więcej, w niektórych sytuacjach np. na nieodpisywanie z premedytacją w ważniejszych fabułach, może skończyć się to ostrzeżeniem.

3. W przypadku śmierci postaci użytkownik może założyć kolejne konto natychmiast, nie prosząc admina o zgodę.

4. Jeżeli dwie osoby korzystają z jednego komputera (rodzeństwo), należy powiadomić jak najszybciej powiadomić o tym jednego z adminów, w przeciwnym razie konta zostaną uznane za niezgłoszone multikonta.

5. Dozwolone jest, aby postacie jednego użytkownika spotykały się w fabule i ze sobą rozmawiały. Jest to jednak ograniczone poprzez przypadkowość - gady mogą spotkać się przypadkiem, nie celowo w prowadzeniu konkretnej fabuły między nimi. Surowo zakazane jest wspomaganie się multikontami w walkach, polowaniach, eventach, konkursach (ankiety) i kłótniach.


Dotyczące forum

1. Na forum obowiązuje utrzymanie pełnej kultury, dotyczącej zarówno zachowania, jak i pisanego słowa. Brak szacunku, tolerancji, odznaczanie się negatywnym podejściem do innych graczy oraz arogancją, szykanowanie, bezczelność, gnębienie, wywyższanie się, będzie skutkowało zablokowaniem możliwości pisania na Chacie, a także otrzymaniem ostrzeżenia. Udostępnianie treści rasistowskich, hakerskich, obrażających czyjąś religie bądź przekonania nie będzie tolerowane.

2. Uprasza się użytkowników o rozróżnianie i dzielenie relacji swoich postaci od relacji ich właścicieli, aby uniknąć toksycznej atmosfery na forum. Jeżeli ktoś zaatakuje Twoją postać i użyje wulgaryzmów wobec niej w fabule nie oznacza, iż myśli to samo Tobie, jako o osobie i właścicielu konta. Dyskutowanie o takowych rzeczach na shoutboxie i w wątkach będzie odpowiednio karane.

3. W wypadku nieporozumień dwóch osób należy przenieść swą dyskusje na pw, a w ewentualności poprosić administratora o rozstrzygnięcie sporu. Pamiętajmy również o zachowaniu kultury.

4.
Gdy użytkownik odchodzi z forum, administratorzy mają pełne prawo do zachowania jego konta i poprowadzenia dalszych losów postaci, jeżeli zajdzie taka potrzeba (tj. jeśli ów postać będzie niezbędna do zakończenia danego wątku fabularnego/przejścia do innego). W sytuacji, gdy takowa postać jest przywódcą bądź pełni inną ważną rolę trafia do adopcji i bezdyskusyjnie może ją przejąć inny użytkownik.

5. Konta na forum z których powstał przynajmniej jeden post fabularny nie będą usuwane nawet na prośbę właściciela, gdyż stanowią one mniej lub bardziej ważny element historii. Takowe konto może zostać jedynie zablokowane i przeniesione do grupy nieaktywnych.

6. Zakazane jest reklamowanie swoich stron/blogów/for na Chacie/w sygnaturze w postaci jawnej, utajonej czy też "przebiegłej". Do tego służy odpowiednie miejsce wymiany bannerami. Na konta łamiące tę zasadę zostanie nałożone specjalne ostrzeżenie, które nie ulega "degradacji".

7.
Krytyki dotyczące forum nie powinny odbywać się na Chacie. Prosimy do tego założyć osobny wątek w rozmowach i tam poruszać takowe kwestie, aby administracja mogła zaobserwować ewentualne błędy, niedociągnięcia i poprawić to w przyszłości. Odstępstwem od tej reguły jest obecność administratora, który weźmie udział w ewentualnej dyskusji.



Profil oraz konto


1. Nazwa konta jest nazwą postaci, przy czym nie może być obraźliwa i wulgarna. Na forum obowiązują nazwy pochodzące z języka polskiego np. Wichura, Groźba, Cieniste Skrzydło, Wietrzna Noc, Lament Dusz.

2. Na avatarze winna znajdować się Twoja postać. Jego wymiary to 250px szerokości i 310px wysokości. Należy również pamiętać, iż avatar powinien być klimatyczny i schludny. Wszelakie paintowe wytwory bądź postacie nie mające ze smokami nic wspólnego są zakazane.

3. W sygnaturach może znajdować się maksymalnie jeden obrazek, którego wymiary nie mogą przekraczać 400px szerokości i 150px wysokości. Prosimy zwracać uwagę na wielkość (długość) sygnatur. Liczba dozwolonych znaków nie upoważnia właściciela do tworzenia historii oraz opowiadań w tymże miejscu (jest to zakazane), ma ona natomiast umożliwić dekorację tekstu w postaci nadania mu koloru, wyśrodkowania, wielkości, gdzie największym dozwolonym do użycia rozmiarem jest 15px.

4. Fałszywe konta, zakładane dla prześmiewania i żartów, będą natychmiastowo usuwane, zaś właściciel takowego "wybryku" otrzyma permanentne zablokowanie adresu IP bez uprzedniego ostrzeżenia.

5. W momencie, gdy Karta Postaci zostanie zaakceptowana, zakazane jest zmienianie w niej czegokolwiek np. wieku, rasy, historii. Charakter oraz wygląd (rany, blizny, delikatna zmiana kolorów) mogą zostać zmienione, aczkolwiek muszą posiadać podłoże fabularne.




Tabela kar:

Upomnienie: brak konsekwencji (upomnienie otrzymuje się za drobne przewinienia i potknięcia).
1 ostrzeżenie: brak
2 ostrzeżenie: zablokowana możliwość udzielania się na chacie.
3 ostrzeżenie: możliwość pisania na forum zostaje zablokowana na 3 dni.
4 ostrzeżenie: ban na 2 tygodnie.
5 ostrzeżenie: ban permanentny.

Administracja zastrzega sobie, że w krytycznych sytuacjach ban następuje bez uprzednich ostrzeżeń.

Ostatnio edytowany przez Tangris (2017-12-25 01:31:11)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ronins.pun.pl www.poradnikmetin2.pun.pl www.akwarium1lo.pun.pl www.bezimienni-nl.pun.pl www.rozmowki.pun.pl